1. septembra 2008

S bratmi

Raňajkujeme v anglickom štýle. Fazuľu so slaninou, klobásky, omeletu a rajčiny. A čaj s mliekom. Dívam sa na svojich blízkych mierne zahmleným pohľadom po troch prebdených nociach a dúfam, že už sa nič nezomelie. Chcem ísť domov, otvoriť si v lietadle knižku. A ráno nespať na porade. Dúfam zbytočne.

Dáme si slivovicu?, vytrhne ma zo zamyslenia mladší z dvojice mojich bratov; znie to skôr ako oznam, než ako otázka. Kým stačím zareagovať, pristanú na stole štíhle poháriky. Skutočne to bol oznam.

Slnko v zenite, poháriky preklápané olympijským tempom. Fľaša zmizla. Po chrbte mi steká pot, zreničky mám zúžené a túžim po teleporte.

Spravím mojito, oznamuje druhý brat; ani sa neobťažujúc otázkou. Sŕkam jeden nazelenalý nápoj za druhým a sám postupne zeleniem. Debate o daniach, deťoch a dovolenkách prestávam rozumieť.

Musím letieť, avizujem, a myslím to doslovne. V polospánku prechádzam mestom a letím. Hlboko v noci konečne doma, vo dvojici — len chladnička a ja. Kradnem jej zmrzlinu a odrazu mi napadá, čo som chcel povedať na začiatku tejto dumky —

Whinger práve oslávil druhé narodeniny. Radujme sa!

5 komentárov:

Pecosita povedal(a)...

lala :D

Anonymný povedal(a)...

:-)

pollux povedal(a)...

Hallo Whinger. Všetko najlepšie! Nejaký mám chaos s tými tvojimi presunmi po zemeguli.Furt niekde lietaš.Vychádza mi, že si žil v Sydney, teraz žiješ na Slovensku, či v Čechách a to si bol teraz za bratmi v Anglicku?

Blueska povedal(a)...

posielam gratuláciu!

Anonymný povedal(a)...

daily, na takého drobca píšeš fajn :)