8. februára 2007

Tik-tak

Chvíľami, nie veľmi často, ale kde-tu, občas, ma prepadne taká akási úzkosť prameniaca z toho, že si uvedomím sám seba. Tie chvíle osvietenia neprichádzajú príliš často, pretože našťastie som stále niečim zaneprázdnený a keď práve nie som niečim zaneprázdnený, tak som pod obraz boží, alebo v takom švungu, že lietam ako raketa.

Keď nad tým tak uvažujem, možno sa stále snažím byť niečim zaneprázdnený (resp. pod obraz boží, resp. vo švungu), aby tie záchvevy poznania nedostavovali. Pretože som z nich otrasený.

Tá spomínaná úzkosť pramení z vedomia, že tu nie som navždy. Že mám stále viac sivých vlasov. Že keď robím kokotiny, nerobím niečo zmysluplné, podstatné, napĺňajúce, oslobodzujúce, dôležité. Že mám vyhradaný krátky interval a poväčšine s ním narábam, ako by sa mal natiahnuť na nekonečno.

Mám malý problém. Ešte som si neujasnil priority. Ani smer, ani ciele.

A možno by som len nemal čítať Sartra, som z neho len zbytočne vystresovaný.

8 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Uplne najlepsie nerozmyslaj, necit a budes prvym chlastajucim biorobotom na svete. ;-)

Anonymný povedal(a)...

s tym sartrom by si mal kazdopadne skoncit. myslel som, ze po osemnastke musi kazdeho prejst ;)

Daily Whinger povedal(a)...

Po tridsiatke zjavne chytam druhy dych.

illusion povedal(a)...

myslim, ze ti celkom dobre rozumiem. ktosi mi raz povedal, ze intelekt je najvacsim nepriatelom svojho majitela. mam pocit, ze sa to sem hodi

Žena od plotny povedal(a)...

Sartre je nahodou pohodicka. Ale ty mas pocit uzkosti opodstatnene.
Chlapi v takom veku, ked nemaju rodinu, vzdy prilis chlastaju, alebo je tam fet alebo cosi ine...

Ale to nikdy nejde navzdy, chapes, proste ja mam pocit, ze chlap je stvoreny na to, aby nielen rozdaval semeno, ale aby mal aj rodinu etc, cize to, z ti hrabe, je dosledok len toho, ze si sa na to akosi vysral.

tak-tak ... najdi zenu, ozen sa, bude ti dobre.

aj ked inym sposobom :P

chyba ti nejaka istota, ustalena priorita,... nope?

MICA.

Anonymný povedal(a)...

Ahoj, prosim Ta poradis mi ako si ta mozem dat do RSS citacky?Ocitla som sa tu nahodou, ale to co som tu nasla, ma oslovilo...

Daily Whinger povedal(a)...

Anonymous: Predpokladam, ze len pridas adresu http://dailywhinge.blogspot.com - nic jednoduchsie mi nenapada

Cica: Budem musiet podumat; to vychadza na priblizne stredu, vtedy byvam najtriezvejsi...

illusion: Ledaze by majitel bol najvacsim nepriatelom svojho intelektu.

Anonymný povedal(a)...

Diky za radu, ale uz som zistila ako to je.

Do citacky sa pridava adresa:

http://dailywhinge.blogspot.com/atom.xml

potom to funguje perfektne. Diky za ochotu a pekny den, alebo ak dobre pocitam tak uz vecer. papa