24. novembra 2006

Cesty

Keď prídem na Slovensko, nič nekritizujem, pretože inak sa nájde nejaké geňo, čo ma označí za zakomplexovaného, zhýčkaného emigranta. Iba sa teším z tých jemných rozdielov medzi mojim rodiskom a adoptívnym domovom.

Tak len pár dopravných postrehov z niekoľkých sychravých jesenných dní na česko-slovenských cestách:
  1. Vodiči majú v piči prechody pre chodcov. Špeciálne profesionáli na nákladiakoch a autobusoch. Niežeby som to nevedel, ale vždy zabudnem, tak ma to potom nanovo poteší. Vychutnával som si to v Nitre. Kým ja som zastavoval pred každým prechodom, kde sa zgrupovali pešiaci, ostatnú premávku to nijako neovplyvnilo. Chodci boli zmätení, zjavne sú zvyknutí prebehovať a naraz nevedeli koľko bije. Kým opäť nezabudnem, budem poučený. Chodcov nestresovať, nezastavovať, nespomaľovať, prípadne zapnúť stierače.

  2. Platil som v Seredi na benzínke kreditkou, týpek ju prehnal terminálom, rovno mi ju vrátil a ďalej ma neriešil. "Nechcete to podpísať?", navrhol som. "Šak bola s pinom, néé?", odpovedá týpek. "Nebola", hovorím. "Ále čo, netreba, vy vyzeráte tak duvóveryhodne!", oznámil mi. Popiči front! Keď sa mi deň neskôr stalo to isté v severných Čechách, už mi to prišlo normálne.

  3. Česi už zabudli, že majú bodový systém. V lete mali plné gate, teraz už frajerujú ako predtým. Štandardný chujko na firemnej fábii combi tlačí pedál na podlahu a žmýka z nej 170. Keď vidí fízlov, v panike brzdí, potom plače a/alebo pičuje.
Pohoda, až na počasie. Dúfal som, že sa budem kochať okolím ako doktor vo Vesničke, ale nič nebolo vidieť. Tak hádam na jar. Možno. Uvidíme. Alebo aj nie.

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Naaaahodou, u nas je to este slusne. Ale, co taka Moskva, alebo Rim, tam si zajazdi. :-)

Shanti povedal(a)...

:) potom pozor na takych vychovnych chodcov ako som ja, co sa bez varovania vrhaju pod kolesa a do svedomia