4. septembra 2006

Letisko

Minulý týždeň som prihučal po skoro šesťtýžďňovej pauze späť do svojho adoptívneho domova a na letisku som bol zase vypočúvaný ako decko čo hodilo kameň do okna riaditeľne. Resp. decko, ktoré je podozrivé z toho, že hodilo kameň do okna riaditeľne. Všetko kvôli tomu, že som nemal batožinu, pochopiteľne. Plus ešte kvôli tomu môjmu podarenému fejsu.

Cez pasové som prešiel v pohodičke, mám teraz už rok nové lajstro, s ktorým som sa ešte neokúpal vo fontáne, ani som si ho nepolial pivom, ani nepovracal, ani nič. A ani sa mi na ňom ešte nedlepuje následkom opotrebenia zadná strana, takže to zatiaľ nevyzerá, že som si doň sám vlepil fotku, ako to bolo s tým predchádzajúcim.

Všetko kvôli batožine. Tej, ktorú som nemal. Malý ruksačik s iBookom a troma kilami špinavých ponožiek je žalostne málo na šesťtýždňový výjazd na druhý koniec sveta. "Odkiaľ ste prileteli?", pýtala sa ma riadne vypasená krava už po tretíkrát. "Singapur!", odpovedal som bez zaváhania. "Takže už nie Bahrajn?", nedala sa. "Aj Bahrajn", prirodzene. A aj Frankfurt. A aj Praha a aj Viedeň. Oné, ešte aj v Kuala Lumpur som bol. Odtiaľ všade som priletel. Vzdychla si. "Kde je Bahrajn?", zamyslela sa a vyhľadala si všetky moje prílety a odlety v počítači.

Vysypala mi na stôl kompletne celú peňaženku. Hovorím, krava. Pozerá kreditku po kreditke, stále tie isté mená, dokonca to aj sedí s pasom, stále tie isté podpisy. Obzerá si môjho malého. Teda syna. Na fotke. Prečo nie je so mnou. "Asi je s matkou", kde by asi bol. Skúma nejaké účty. Tuším našla účet od kočiarika, ktorý som hľadal, po tom čo nám chudák kočiar odletel na zájazd do Nemecka, kým zvyšok rodiny navštívil Čechy. Dík, že si to našla.

Krava, ani mi nezaželala pekný deň. Akurát povedala: "Ešte som nevidela nikoho z 30-hodinového letu s takým malým batôžkom." Tak vidíš, krava, všetko je raz po prvý raz.

"Kde v piči trčíš?", pýtal sa potom Doktor, ktorý ma prišiel hodiť domov.

"Mal som rande so zakomplexovanou pičou z Blacktownu, ktorej sa nepozdával môj fejs."

"Ani sa jej nečudujem."

"Choď do piče."

Dali sme si štyri pivá a ráno som potom išiel do roboty. Ach jaj, už by to chcelo nejakú dovolenku.

Žiadne komentáre: